Vytvoriť určitý biznis vo svojej hlave, už len to si pýta určitú predstavivosť a rozum. Následne túto predstavu zrealizovať, to je ešte o niečo ťažšie a čerešničkou na torte zložitosti zostáva, vytvoriť biznis, ktorý by dlhodobejšie finančne i návštevnosťou prosperoval.
Biznis, financie, ekonomika, to sú témy, ktoré nie sú väčšine ľudí sympatické a boja sa ich už od strednej školy, pokiaľ mali predmet ekonomika či účtovníctvo. Ja osobne som vždy na týchto predmetoch ovládal teóriu, takisto aj pri maturite. Rozprával som a rozprával, až som dostal dvojku. Ekonomické a podnikateľské názvy v knihách možno budia strach, no tá samotná podstata teórie je vlastne logická a aj pomerne jednoduchá. Ale vždy som v tomto smere zostával len pri teórii.
Z účtovníctva a jeho vzorcov sa mi točila hlava. Takisto som pesimista, nedokážem prísť s plánom, ktorý by sa mi páčil a ktorý by sa mi oplatilo realizovať.
Ak ste však opačný prípad ako ja, kedy dokážete vycítiť peniaze i bez zbytočného teorizovania a nemávate zbytočné pochybnosti či strach, je to určite fajn, ale teória Vám určite pomôže mnohé si ujasniť, pomôže Vám zaočkovať sa proti vážnej chybe. Preto mi prosím dovoľte, aby som Vám vysvetlil aspoň určitý základ.
Tri hlavné pravidlá biznisu, na ktoré by ste mali myslieť pri začiatočných plánoch. To bude téma, ktorá by mohla pomôcť každému, kto sa chce pustiť do podnikania reálne.
• Vyberte si činnosť podnikania, pri ktorej vydržíte, vidíte v nej zmysel, zaujíma Vás a bude Vás trochu baviť.
• Počítajte s tým, že zo začiatku to bude drina. Hlavne i tá finančná. Zrejme viac investujete, než zarobíte. Ten plusový zisk sa dostaví zrejme až po mesiacoch.
• Nebojte sa investovať do reklamy, vlastne hľadajte sponozorov a miesto pre reklamu všade, kde sa dá. Potom je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že príde veľa zákazníkov a s nimi i veľa peňazí. Ale aj v tomto bode musíte byť zo začiatku trpezliví, zákazníci prídu, no možno nie zo dňa na deň. Prídu, až keď sa o Vás dozvedia a hlavne, ak ich na Vašom podnikaní niečo zaujme. Neuškodilo by na začiatok ponúknuť nízke ceny, alebo zahájiť nejaký večierok na slávnostné otvorenie podniku.